پنج شنبه , ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
جدیدترین اخبار
خانه » مقالات » قرآن وجود حکم خدا را در تورات فعلى تصدیق مى کند، همانطور که محرف بودن آن رااعلام نموده است

قرآن وجود حکم خدا را در تورات فعلى تصدیق مى کند، همانطور که محرف بودن آن رااعلام نموده است

وَ کَیْف یحَکِّمُونَک وَ عِندَهُمُ التَّوْرَاهُ فِیهَا حُکْمُ اللَّهِ ثُمَّ یَتَوَلَّوْنَ مِن بَعْدِ ذَلِک وَ مَا أُولَئک بِالْمُؤْمِنِینَ
در این جمله مى خواهد شنونده را از رفتار یهودیان به شگفت وادار نماید که مى فرماید یهود امتى است صاحب کتاب و شریعت و منکر نبوت و کتاب و شریعت تو، فعلا به واقعه اى بر خورده اند که حکمش در کتاب خودشان نیز هست ولى نمى خواهند آن حکم را که حکم خدا است جارى سازند، با این حال چگونه به حکم تو که آن نیز همان حکم خدا است تن در مى دهند؟ معلوم است که تن در نمى دهند اینان از کتاب خدا و حکم آن گریزانند هرگز به آن ایمان نخواهند آورد.
و بر اساس این معنا جمله : (( ثُمَّ یَتَوَلَّوْنَ مِن بَعْدِ ذَلِک )) چنین معنا مى دهد که (( ییَتَوَلَّوْنَ )) اعراض مى کنند از حکم واقعه به اینکه تورات نزد ایشان است و حکم خدا در آن تورات موجود است و جمله : (( وَ مَا أُولَئک بِالْمُؤْمِنِینَ )) چنین معنا مى دهد که این طائفه از آنهائى نیستند که به تورات و حکم آن ایمان بیاورند پس اینها گروهى هستند که از ایمان به تورات و به حکم تورات به سوى کفر گرائیده اند.
و ممکن است از جمله : ((مَّ یَتَوَلَّوْنَ … )) فهمیده شود که منظور تولى و اعراض از حکمى است که رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) بکند و از جمله : (( وَ مَا أُولَئک بِالْمُؤْمِنِینَ )) فهمیده شود که منظور ایمان نیاوردن آنان به رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) است چون از مراجعه آنان به رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) و تحکیم کردنشان آن جناب را همین معنا استفاده مى شود ممکن هم است منظور ایمان نیاوردن به تورات و به رسول خدا (هر دو) باشد و لیکن معنائى که قبلا کردیم با سیاق آیات مناسبتر است و در این آیه حکم تورات که در آن ایام در دست یهودیان بوده تصدیق شده

و آن توراتى بوده که بعد از فتح بابل ، عزراء با اذن کورش پادشاه ایران جمع کرده و بنى اسرائیل را از اسارت بابلیها نجات داده و اجازه داد که از بابل به فلسطین برگردند و هیکل معبد یهود را که به دست بابلیها ویران شده بودتعمیر کنند و همین تورات در زمان رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) و تا به امروز در دست یهود است

پس قرآن تصدیق مى کند که در تورات موجود، حکم خدا وجود دارد همچنانکه مى فرماید که در این تورات تحریف و تغییر هست .
از همه اینها نتیجه مى گیریم که در تورات موجود، و دائر در بین یهود امروز، مقدارى از تورات اصلى که بر موسى (علیه السلام ) نازل شده وجود دارد و مقدارى هم از مطالب تحریفى وجود دارد خلاصه در تورات اصلى دستبرد شده که یا چیزهائى به آن اضافه کرده اند و یا از آن انداخته اند و یا لفظ آنرا و یا جاى آنرا تغییر داده اند و یا تصرفاتى دیگر کرده اند، این آن نظریه اى است که از قرآن کریم در باره تورات استفاده مى شود و بحث دقیق و مفصل هم به همین نتیجه مى رسد.ترجمه تفسیر المیزان جلد ۵ صفحه : ۵۵۹

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


نوزده − هجده =